یکی از افراد جداشده از گروهک منافقین گفت: در جریان مباحث اخیر منافقین اعلام می‌کنند که زن‌ها حجاب از سر بردارند اما سوال من این است که چرا خودشان به آن اعتقادی ندارند. جداسازی زن و مرد در اردوگاه با حساسیت زیادی انجام می‌شد و حتی پمپ بنزین زنانه و مردانه بود.

برخورد دو گانه منافقین در موضوع حجاب/ جداسازی زنان و مردان تا پمپ بنزین ها

به گزارش خبرنگار قضائی روز واقعه، نشست «منافقین، خائنین دیروز شاکیان امروز» با نگاهی به پرونده حقوق بشری حمید نوری، صبح امروز امروز برگزار شد. محمدمهدی اسلامی، پژوهشگر تاریخ معاصر در آغاز این نشست با تشریح اقدامات گروهک منافقین در نفوذ به ارکان جمهوری اسلامی و نیز جنایاتی که در حمله نظامی به خاک کشورمان پس از جنگ عراق علیه ایران، به معرفی برخی از اعضای منافقین از جمله «مهناز میمنت» که با حمایت بنیاد عبدالرحمن برومند و به ویژه پروانه برومند علیه حمید نوری شکایت کرده‌اند، پرداخت. وی گفت: واشنگتن پست اعلام کرده که بنیاد برومند سال‌ها پرونده‌سازی می‌کرد تا علیه مجازات اعضای منافقین اعلام جرم کند و برای آن باید متهم‌سازی صورت می‌گرفت.‌ بر این اساس حمید نوری را که سال‌ها قبل کارمند ساده قوه قضائیه بود  بازداشت و محاکمه کردند. هادی شبانی، از افراد جداشده از گروهک منافقین که بیست سال در کمپ اشرف در عراق بود، گفت: سال ۶۳ ارتباط تلفنی با سازمان برقرار کردم و سال ۶۴ از طریق پاکستان به عراق رفتم و بعد از گذراندن آموزش‌های نظامی وارد آموزش چریک شهری شدم تا در داخل کشور عملیات انجام دهم. سال ۶۵ از پاکستان وارد مرز شدم و قرار بود در قالب دو تیم، راهپیمایی ۲۲ بهمن  در اصفهان و شیراز انفجار ایجاد کنیم که رابط ما نیامد به پاکستان برگشتیم. وی افزود: بعد استراتژی عملیات عوض شد و عملیات‌های آفتاب و چلچراغ و فروغ جاویدان را طراحی کرد. در فروغ جاویدان می‌دیدم که افرادی را از خارج کشور وارد می‌کردند تا تهران را اشغال کنند. صدام همکاری بسیاری با منافقین داشت و بعد از پذیرش قطعنامه مسعود رجوی در نشستی اعلام کرد که به صدام پیشنهاد دادیم تا یک هفته امضای قطعنامه را به تعویق بیندازد تا ارتش ما در عرض ۷۲ ساعت به تهران برسد. تا تنگه چهار زبر هم رفتیم اما رجوی شکست خورد و سازمان بعد از آن به صورت فرقه‌ای درآمد. بعداز آن شکست سازمان در بحث ‌ایدئولوژیک شروع شد. شبانی ادامه داد: در جریان مباحث اخیر منافقین اعلام می‌کنند که زن‌ها حجاب از سر بردارند اما سوال من این است که چرا خودشان به آن اعتقادی ندارند. جداسازی زن و مرد در اردوگاه با حساسیت زیادی انجام می‌شد و حتی پمپ بنزین زنانه و مردانه بود، سالن غذاخوری جداگانه بود و به مردها دستور داده شده که بعد از اصلاح صورت حق استفاده از عطر ندارند چون برای زنان تحریک‌آمیز است.

  در ادامه این مراسم، مهدی مومنی عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: رای بدوی استکهلم در خصوص آقای نوری قابل نقد است و قطعا وکلای اقای نوری در مرحله تجدیدنظر به مواردی که می‌گویم توجه کردند و در لایحه تجدیدنظر خواهی آن را اعلام کردند. یکی از نکات حقوقی که در همه اسناد و  نظام های حقوقی آمده، اصل برائت است. وی افزود: اصل برائت در حکم آقای نوری نقض شده است، این در حالی است که فرض بر این است که همه انسان ها بی گناه هستند و اصل برائت اصل بنیادین است و  تا زمانی که گناهکاری شخصی در محکمه صالح اثبات نشود، فرد بی‌گناه فرض می شود؛ مگر اینکه علیه او قراین و شواهدی باشد ولی باید در یک فرایند دادرسی منصفانه طی شود. مومنی ادامه داد: وقتی حکم بدوی حمید نوری را می بینید که اصل برائت در جای جای حکم زیرپا گذاشته شده است. یکی از ایرادهای اصلی حکم ایشان این است که آنچه در کیفرخواست عنوان شده را به عنوان دلیل پذیرفته شده و دادگاه بدوی کیفرخواست را صحیح فرض کرده است و دفاعیات آقای حمید نوری را ندیده گرفته است. وی افزود: در دادگاه بدوی از کیفرخواست دفاع می شود و این امر  خلاف اصل برائت است. در اسناد بین المللی از جمله اساسنامه دیوان بین المللی در مواد متعدد اعم از ۶۶ و۵۹ و ۶۷ اصل برائت عنوان شده است. ادعای قتل در عمد و مشارکت در قتل عمد درست نیست، زیرا این دلیل که مرجع قضایی حکم اعدام صادر کند  و ماموری آن را اجرا کند در هیچ نظام حقوقی به‌عنوان مشارکت در قتل محکوم نمی شود.  وی درباره حبس ابد حمید نوری گفت: از طرفی نیز در اساسنامه دیوان بین‌المللی حبس ابد ممنوع است و حداکثر مجازات ۳۰ سال حبس است. پایان پیام/  

دیدگاهتان را بنویسید