یادواره شهدای عملیات‌ غرور آفرین خیبر و شهدای استان هرمزگان با محوریت سردارشهید موسی درویشی باحضور 120 نفر از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس در یادمان شهدای والفجر هشت اروند کنار خوزستان برگزار شد.

یادواره شهدای هرمزگانی عملیات‌ خیبر برگزار شد

به گزارش روز واقعه از بندرعباس، سردار هدایت اله امیری جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان امروز در این مراسم یادواره شهدای هرمزگانی عملیات خیبر اظهار کرد: شهید موسی درویشی اقدام مجاهدانه ای را در این عملیات انجام داد و سعی کردند تا با همراهی رزمندگان لشکر 41ثارالله افتخاری ماندگار خلق کنند. وی افزود: عملیات خیبر یکی از عملیات‌هایی بود که رزمندگان استان هرمزگان به‌ویژه مردم جزیره هرمز با فرماندهی شهید موسی درویشی در آن نقش ویژه و کلیدی ایفا کردند و فرماندهی و مدیریت بخش دریایی عملیات خیبر را عهده‌دار بودند.

  جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اظهار کرد: مجاهدت رزمندگان در عملیات خیبر و بدر به لحاظ وسعت منطقه‌ای و شرایط خاص آن بی نظیر بود. سردار امیری گفت: امروز اگر نام جمهوری اسلامی با عزت و افتخار در تمام عالم می درخشد مرهون صبر، استقامت و ایثار و فداکاری جانبازان و ایثارگران است.

  به گزارش فارس، استان هرمزگان 6 شهید در عملیات غرور آفرین خیبر تقدیم این انقلاب کرده است که این شهیدان موسی درویشی، عبدالمجید عراقی زاده، محمد شفیع مدنی، علی جمال، موسی عسکری و احمد مهدویان بودند. عملیات خیبر عملیاتی آبی خاکی بود که در سوم اسفند سال 62 با هدف تصرف هورالهویزه و جاده بصره و اقدام مشترک سپاه و ارتش انجام شد و در آن 246 گردان پیاده، 37 گردان زرهی و 7 گردان توپخانه در آن شرکت داشتند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید