رئیس شورای شهرستان ری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بازآفرینی و بازپیرایی در اطراف حرم عبدالعظیم(ع) گفت: ساماندهی میدان شهرری طی دو فاز «طراحی المان» و «احداث پیاده‌راه در خیابان فدائیان اسلام» اجرا می‌شود.

آغاز بازآفرینی و بازپیرایی در اطراف حرم عبدالعظیم(ع)/ میدان شهرری سامان می‌گیرد

جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری، با اشاره به اینکه شهر قدیمی ری فاقد یک المان هویتی است، اظهار کرد: بازآفرینی و بازپیرایی میدان شهرری را به عنوان یک کارویژه‌ در دستور کار قرار داریم و از ابتدای سال 1401 این طرح در سازمان زیباسازی شهرداری تهران به مطالعه گذاشته شد. وی گفت: اساتید معتبری در حوزه معماری و شهرسازی اهتمام ویژه به این طرح داشتند و در نهایت یک طرح بسیار فاخر طراحی شد و جلسه تبیین و بازدیدهای میدانی انجام و تذکرات نسبت به اصلاح طرح ارائه شد. نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح دو فاز دارد، تصریح کرد: فاز اول مربوط به خود میدان و المان داخل میدان است که کارگاه آن تجهیز شده و عملیات اجرایی آن نیز شروع شده است. فراخوان نیز اعلام شده تا یکی از بهترین طرح‌هایی که متناسب با تاریخ باستانی و سبقه مذهبی ری دارد به عنوان المان انتخاب شود.  

شربیانی درخصوص فاز دوم این طرح عنوان کرد: در این طرح یک پیشخوان از ابتدای خیابان فدائیان اسلام در میدان شهرری تا مقابل بیمارستان فیروزآبادی به صورت شیب دار اجرا می‌شود و ادغام پارک زکریای رازی نیز در این پیشخوان به عنوان فضاسازی شهری و فاخر انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه در این طرح کمترین مداخله ترافیکی را داریم و احداث زیرگذر کنسل شده است و فقط به لحاظ کالبدی بازآفرینی و بازپیرایی انجام می‌شود، ادامه داد: این محدوده یک مکان برای برگزاری اجتماعات مذهبی، ملی، جشن‌ها و مراسمات شهرستان نیز خواهد بود.  رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به طرح پیاده‌راه مدرس نیز بیان کرد: طرح پیاده راه از میدان ساعی تا میدان مدرس توسط سازمان زیباسازی برای اجرا آماده شده و تامین اعتبار نیز صورت گرفته و در مرحله پایانی انتخاب پیمانکار است و در این طرح از معارضات آب قنات هم در فضاسازی استفاده خواهد شد.  

به گزارش فارس، میدان شهرری به عنوان نماد و پیشانی یک شهر هشت هزارساله، فاقد المان مناسب با این شهر باستانی و مذهبی بود همچنین اطراف میدان در سال‌های گذشته به محل تجمع معتادان و دست‌دوم فروش‌ها تبدیل شده بود و علیرغم پیگیری‌های متعدد، تاکنون ساماندهی نشده است. امید است با اجرای طرح مناسب در اطراف میدان شهرری که خیابان فدائیان اسلام از مقابل امامزاده عبدالله در سراه ورامین تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تبدیل به پیاده‌راه خواهد شد، این منطقه سامان بگیرد و مشکل دیرینه اهالی قبله تهران حل شود.  

  پایان پیام/67062

دیدگاهتان را بنویسید