دومین نمایشگاه و جشنواره حلوا مسقطی‌ لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان تا دهم فروردین ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

دومین جشنواره حلوا مسقطی‌ لاری برگزار می‌شود

به گزارش روز واقعه از لارستان، دومین نمایشگاه و جشنواره حلوا مسقطی‌لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان که از امروز هفتم فروردین آغاز شد تا ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ با حضور مهمانانی از پایتخت و مرکز استان در محل بوستان ملت شهر لار برگزار می‌شود.

دومین نمایشگاه و جشنواره حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان شامل غرفه‌های حلوای مسقطی، صنایع دستی، اغذیه و شیرینی و نان‌های محلی لارستان است که در مجموع شاهد ۲۰ غرفه را در بر می گیرد.

 

در جشن بزرگ عیدانه هم که در شب‌های پایانی جشنواره یعنی روزهای ۹ و ۱۰ فروردین‌ماه برگزار خواهد شد، هنرمندانی از لارستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت و در این جشن نیز به معرفی این سوغات شیرین لارستان بیشتر پرداخته خواهد شد.

در قالب همین جشنواره کارگاه آموزشی و نشست انتقال تجربه خوراک، رسانه گردشگری، کارگاه آموزشی مسیر برندسازی حلوا مسقطی‌لاری، نشست تخصصی بررسی پیشران‌های جهانی گردشگری خوراک نیز با حضور اساتید و چهره‌های کشوری ویژه تولیدکنندگان حلوا مسقطی‌لاری و فعالان گردشگری و توریسم در حال برگزاری است.

به گزارش فارس، حلوا مسقطی لاری و فرایند تهیه، پخت و تولید آن در تیرماه ۱۳۹۸ در فهرست میراث ناملموس کشور به شماره ۲۰۰۳ ثبت شده است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید