مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در سفر سال ۸۸ مقام معظم رهبری به استان، گازرسانی به ۴۰۰ روستای استان مصوب و با این حرکت زمینه‌ای برای ادامه‌دار شدن گازرسانی به دیگر روستاهای استان فراهم شد.

سفر رهبری منشاء گازرسانی به بیش از ۱۵۰۰ روستای کردستان شد

احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با گرامیداشت سالروز سفر رهبری به استان کردستان اظهار داشت: سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان نقطه عطف تاریخی در بحث گازرسانی به استان از جمله مناطق صعب‌العبور و سخت استان و مقدمه‌ای برای گازرسانی به روستاهای استان بود. وی با اشاره به اینکه پروژه‌های گازرسانی در سفر سال ۸۸ رهبر معظم انقلاب به استان از جمله مهم‌ترین مصوبات این سفر بود، خاطرنشان کرد: در سفر سال ۸۸ مقام معظم رهبری به استان ، ۴۰۰ پروژه گازرسانی مصوب شد و با این حرکت راهی برای ادامه‌دار شدن گازرسانی به دیگر روستاهای شد و زمینه گازرسانی به بیش از هزار و ۵۰۰ روستا استان فراهم شد. فعله‌گری سفر رهبری را مایه خیر و برکت در حوزه‌های عمرانی، امنیتی و فرهنگی در کردستان دانست. مدیرعامل شرکت گاز کردستان به وضعیت گازرسانی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۷۶ روستای استان با ضریب پوشش ۹۹ درصد زیرپوشش گاز قرار گرفته است. وی خاطرنشان کرد: اکنون تنها ۷۲ روستای کردستان بدون گاز است که برنامه اجرایی آن آغاز شده و بنا است در هفته دولت سال جاری، جشن پایان گازرسانی به استان کردستان برگزار شود که در این صورت جزو ۱۰ استان برخوردار کشور از لحاظ گازرسانی خواهیم بود. فعله‌گری اذعان کرد: با تلاش نیروهای این شرکت و تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها و حمایت مالی شرکت ملی گاز اکنون در تمام نقاط استان شاهد ایجاد بستر گازرسانی هستیم.

وی اذعان کرد: هدف ما توسعه و پوشش گازرسانی به تمام نقاط انتهایی و صعب‌العبور استان و همچنین واحدهای تولیدی و صنعتی استان است. فعله‌گری ارتقای زیرساخت و ظرفیت ایستگاه‌ها را از دیگر اهداف شرکت گاز استان عنوان کرد و گفت: فعالیت‌هایی از  جمله ساخت خطوط لوله تقویتی برای رفع نقاط بحرانی در برنامه داریم که اکنون در شهرستان‌های مریوان، سقز و بانه آغاز شده، ضمن اینکه گازرسانی به محورهای منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد را از همین الان آغاز کرده‌ایم. انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

دیدگاهتان را بنویسید