امام جمعه شهرکرد گفت: فرهنگ عمومی جامعه باید به گفتمان عمومی تبدیل شود که این نیازمند مشارکت همگانی است.

فرهنگ عمومی در جامعه باید به گفتمان عمومی تبدیل شود

به گزارش روز واقعه از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حاکم شدن فرهنگ عمومی در جامعه، گفت: فرهنگ عمومی جامعه باید به گفتمان عمومی تبدیل شود که این نیازمند مشارکت همگانی است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: موضوعاتی مانند عفاف و حجاب، جوانی جمعیت، کار و تولید، مصرف و دوری از اسراف، مقاومت و صبر باید به صورت  فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی عنوان کرد: پیوندهای اجتماعی از ضرورت های اصلی جامعه است و گسست‌های اجتماعی باید به مهر و محبت تبدیل شود.

نکونام با اشاره به سابقه دشمنی آمریکا با ایران، تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ایران مربوط به حوادث ۱۳ آبان نیست بلکه کودتای ۲۸ مرداد، غارت منابع ملی ایران، شکل‌گیری ساواک از نمونه‌های دشمنی آمریکا با ایران است.

وی گفت:  آمریکا شعارهایی نظیر دموکراسی و آزادی، حقوق بشر، خلع سلاح هسته‌ای، رفاه و آسایش عمومی را مطرح کرد اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران چهره واقعی آمریکا به جهان نشان داده شد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جنایات آمریکا و رژیم صهیونسیتی در فلسطین، افزود: کشتار زنان و کودکان، تخریب بیمارستان‌ها، مراکز خدماتی نشانه قدرت اسرائیل نیست بلکه از استیصال این رژیم است.

وی با اشاره به حوادث دیروز دانشگاه شهرکرد، خاطر نشان کرد: امروز باید همه امور با تدبیر پیش برود که به تلخی ختم نشود.

نکونام بیان کرد: در موارد اختلافی، قانون مرجع حل اختلافات است و رفتارهای نامناسب شایسته مسؤولان و مردم نیست.

وی در پایان گفت: مسؤولان قضایی، امنیتی و نظارتی هر چه سریع‌تر مسئله دانشگاه شهرکرد را بررسی کنند و با خاطیان برخورد جدی انجام شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

دیدگاهتان را بنویسید